All Things Fallen

Cam așa cred că ar trebui să se prezinte orice album care vrea să îmbine vechiul cu modernul, poezia cu matematica. Și nici n-a fost nevoie de cine știe ce dilatare grandomană ori alăturări extravagante, ci doar de șase piese adunate echilibrat în sub 40 de minute. Ușurința suprimării cadrelor temporale, sonoritățile euritermice, cultivarea calculată a negurii și psihededelicul interpretat sănatos (instrumental) desprind actul muzical de bănuieli tehnice/istorii comparate, măcar în primele faze. Se poate invoca „aerul proaspăt”.

Dar cum nu există opere integral fără cusur, necazul All Things Fallen poartă un nume: teoria conspirației. Artwork-ul e tras de păr înfiorător – simbolistică animalieră echivalată absurd ambiției umane (lupul, săracul, se murdărește doar pentru că trebuie să mănânce; bineînțeles, observăm și fumatul corb) – care amintește mai degrabă de cum vrea Elias Bucurică să inspire groază… fotbalistică purtând pe piept poze cu câini însângerați, decât de George Soros, și versurile prezintă niște mecanisme sociale care sunt făcute de așa natură încât muții să-și păstreze inabilitatea. Teoria nu-i imperios exagerată, însă nu pot ignora trilogia (subversivă?) The Land of All Things Fallen, realizarea scriitorului australian D. W. Gladstone, de unde am senzația că scandinavii s-au molipsit prea mult (cărțile respective sunt situate în genul fantasy). Consider că o astfel de muzică merita cuvinte (și un tablou grafic) pe măsura profilaxiei sonore.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s